Back to top

Εγκώ ματαίνεις εσύ Καντάρε

  • 10

Μαρτίου

19:00
Περιγραφή: 

Πως ένας Ιταλός μαέστρος συνέβαλε αποφασιστικά στην πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη μιας ελληνικής κωμόπολης

Ο Πολιτικός Μηχανικός και κριτικός και ιστορικός μουσικής Γιώργος Β. Μονεμβασίτης διερευνά και τεκμηριώνει με πολυσήμαντες μαρτυρίες το πέρασμα ζωής του Ιταλού μαέστρου Τζοκόντο Μορέττι (Giocondo Moretti, 1867-1941) από το Γύθειο. Σε σύντομο χρονικό διάστημα μετέτρεψε μια πόλη με σχεδόν ανύπαρκτη μουσική υποδομή και παράδοση σε πόλη μουσική, αποδεικνύοντας ότι τα θαύματα είναι εφικτά, αρκεί να υπάρχει θέληση, αγάπη, αφοσίωση. Μια μυθιστορηματική ζωή με δραματικές κορυφώσεις γεμάτη μουσική. Ο Γιάννης Ρίτσος τον μνημονεύει στο ποιητικό έργο του γιατί από αυτόν αγάπησε τη μουσική και από αυτόν έμαθε μουσική (μαντολίνο και πιάνο). Ο Νίκος Κούνδουρος ήθελε να κάνει τη ζωή του ταινία, η Λιλή Ζωγράφου ήθελε να γίνει μυθιστόρημα. Δεν έγινε ακόμη, ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Γίνεται όμως ομιλία, στην οποία ο λόγος θα έχει ως αρωγό τη μουσική, καθώς σημαντικοί μουσικοί ερμηνευτές θα «διαβάσουν» χειρόγραφες παρτιτούρες του Μορέττι και των συνεργατών-μαθητών του, καθώς αυτές θα προβάλλονται στην οθόνη. Η Βιβή Γκέκα (μαντολίνο), ο Κώστας Θωμαΐδης (τραγούδι), ο Στάθης Κιοσόγλου (κλαρινέτο), ο Νίκος Ξανθούλης (τρομπέτα), ο Γιώργος Τοσικιάν (κλασική κιθάρα), είναι μερικοί από τους μουσικούς που ευγενικά προσφέρθηκαν να χρωματίσουν με την τέχνη τους  την εκδήλωση.      

Χώρος: 
Πολυχώρος
Πληροφορίες: 

Γιώργος Β. Μονεμβασίτης

Γεννήθηκε το 1947 στο Γύθειο. Αγάπησε μικρός τη μουσική, καθώς μεγάλωσε στους απόηχους της εποχής του Τζοκόντο Μορέττι (1867-1941). Σπούδασε στη σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ (1965-70). Υπήρξε βασικό μέλος της Μικτής Χορωδίας του ΕΜΠ και σολίστ κλασικής κιθάρας στις εκδηλώσεις της. Από το 1970 εκπονεί στατικές μελέτες  οικοδομικών και συγκοινωνιακών έργων, συνεργαζόμενος με διακεκριμένους αρχιτέκτονες. Από το 1978 ασχολείται αδιαλείπτως ως κριτικός και σχολιαστής των μουσικών δρωμένων, κειμενογράφος προγραμμάτων μουσικών εκδηλώσεων και μουσικών εκδόσεων, καθώς και  παραγωγός-παρουσιαστής μουσικών εκπομπών – κυρίως από το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ. Για 25 χρόνια (1989-2013) δίδαξε σε δημοσιογραφικές σχολές Ιστορία της Μουσικής, Τέχνη και τεχνική του ραδιοφώνου, καθώς και Μουσική επικοινωνία. Υπήρξε εντεταλμένος κριτικός μουσικής της εφημερίδας Ελευθεροτυπία. Έχει διατελέσει μέλος του γνωμοδοτικού συμβουλίου του Φεστιβάλ Αθηνών αναπληρωτής πρόεδρος της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του ΥΠΠΟ, μέλος του ΕΤΟΣ της ΚΟΑ, Διευθυντής του Β΄ Προγράμματος της ΕΡΑ, σύμβουλος της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και μέλος του Δ.Σ. (ταμίας) της Καμεράτας, Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής. Είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Θεατρικού Μουσείου (μέλος του Δ.Σ. από το 2013) και του σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ. Είναι τακτικός συνεργάτης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, από την αρχή της λειτουργίας του. Υπήρξε τακτικός συνεργάτης και της Ορχήστρας των Χρωμάτων. Το 2013 εκδόθηκε από τον ΙΑΝΟ το ιδιαίτερο και πρωτότυπο πόνημά του Το μουσικό μου ημερολόγιο. Αναδείχθηκε σε ένα από τα πλέον ευπώλητα του είδους. Ακολούθησε το 2015 το Ένα ημερολόγιο για τον Μίκη, το οποίο αναδείχθηκε στο πλέον ευπώλητο του είδους.  

Στα επίσημα εγκαίνια (Απρίλιος 2016), του ανακατασκευασμένου σπιτιού στην Ξάνθη, στο οποίο γεννήθηκε ο Μάνος Χατζιδάκις, ήταν ο κύριος ομιλητής. Συμμετείχε ως εισηγητής-ομιλητής στο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα Η Μπάντα πνευστών στην Ελλάδα – Ιστορία και προοπτικές, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα τον Απρίλιο του 2019.

Κόστος: 
Είσοδος ελεύθερη