Παρουσίαση των Μουσικών Εκδόσεων
Την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2024, ώρα 13.00, ο Μουσικός Εκδοτικός Οίκος Panas Music Παπαγρηγορίου-Νάκας θα παρουσιάσει στην Αίθουσα Διδασκαλίας Μουσικής Βιβλιοθήκης, Σύλλογος “Οι Φίλοι της Μουσικής” ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ τις εκδόσεις:
- Ακρόαση και Κατανόηση του Κωνσταντίνου Φλώρου
- 14 Δημοτικά Τραγούδια του Επαμεινώνδα Φλώρου
Η πολυδιάστατη και εμπεριστατωμένη πραγματεία του καθηγητή ιστορικής μουσικολογίας στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου Κωνσταντίνου Φλώρου «Ακρόαση και κατανόηση. Η γλώσσα της μουσικής και η ερμηνεία της» (Hören und verstehen: Die Sprache der Musik und ihre Deutung) κυκλοφόρησε πρωταρχικά στην Γερμανία το 2008 από τον περιώνυμο μουσικό εκδοτικό οίκο Schott και απέκτησε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σημαντική απήχηση στο ευρύτερο παγκόσμιο μουσικόφιλο κοινό αλλά και στους ειδικούς ερευνητές που ασχολούνται με τα θέματα του τρόπου ακρόασης της μουσικής και τις συσχετιζόμενες δυνατότητες κατανόησής της.
Η μεθοδολογική και συστηματική σκέψη του συγγραφέα που αναπτύσσεται σαν ένα καλειδοσκοπικό μωσαϊκό στην έρευνα αυτή δεν εξετάζει μόνο το γνωσιακό, πρακτικό ερμηνευτικό και συναισθηματικό πεδίο προσέγγισης της ανθρώπινης μουσικής ενεργητικής ανταπόκρισης. « . . . Αυτό το βιβλίο που έχετε στα χέρια σας γράφτηκε μέσα από τη συνειδητοποίηση ότι κυριολεκτικά όλα τυγχάνουν νέας ερμηνείας: οι τρόποι και οι πράξεις μας, οι λέξεις, οι χειρονομίες και οι ήχοι, καθώς και τα διάφορα είδη της μη λεκτικής επικοινωνίας, και φυσικά αυτό που ονομάζουμε «καλές τέχνες». Αντιλαμβάνομαι τη συγγραφή αυτής της μελέτης σαν ένα κάλεσμα για μια ουσιαστικότερη διερεύνηση της διαδικασίας ακρόασης της μουσικής και μια πληρέστερη κατανόηση του φαινομένου – ακόμη και έξω από τη μουσική. Στόχος μου είναι να δώσω στους ενδιαφερόμενους ακροατές συμβουλές και προτάσεις για μια ποιοτικότερη πρόσληψη των ηχητικών δράσεων με μουσική κατανόηση και αναβαθμισμένη συνειδητοποίηση της ηχητικής εμπειρίας, έτσι ώστε να μπορέσουν να αντιληφθούν και να βιώσουν τη μουσική, όπως περίπου τη γλώσσα, όχι όμως σαν ένα απλό ηχητικό παιχνίδι αλλά ως ζωντανή ανθρώπινη έκφραση με όλες τις διαστάσεις του βάθους της. Το να ακούσετε ενεργά και πραγματικά και να βιώσετε τι συμβαίνει μέσω αυτής της ενεργοποίησης είναι σαν μια πορεία ανάκτησης οργανικών δυνάμεων . . . »